Home / Budapest / Már megint az a fránya metró…

Már megint az a fránya metró…

Nem fogja elhinni, de teljesen jó a felújított 3-mas metró. Persze ki kellet vonni őket a forgalomból, de ezt leszámítva és jó pár megállástól eltekintve tökéletesen üzemel.

Az utóbbi évek során a Budapestiek mindennapjait nem kerüli el a metrókkal kapcsolatos témák és sajnos ezek legtöbb esetben nem túl pozitív történések. Kezdődött a 4-es metró építése körüli ügyekkel, majd az Alstom metrókkal. A hármas metró gyakori kigyulladása és a vonal rossz állapota borzolta a kedélyeket. De ha még ez se lett volna elég a felújítása körül is csak olyan apró mozzanatok voltak kérdésesek hogy, miből és ki fogja finanszírozni avagy hogy lesz annyi busz ami elvisz a közúton annyi embert mint az egész magyar vasúthálózat egy nap alatt.

A hármas metrókocsik felújítását is az orosz Metrovagonmas nyerte meg ami önmagában nagy ajvékolást okozott, és azért valljuk be hogy nem szakmai alapon inkább talán a lopakodó putyini befolyást vizionálták metrókocsi felújításba. (Bár a francia Alstommal se kötöttünk valami jó üzletet így utólag nézve) A metrókocsik megérkezése után pedig felröppent a hír hogy ezek nem is azok a metrókocsik amiket felújításra elvittek. Hát lássuk be ez lett volna legkisebb problémánk a hármas metró körül ha korszerűbb felújított metrókat hoznak vissza nekünk ugyanis egy két ilyen csodaszép kék szerelvényt elnézve elgondolkodunk rajta hogy ezeket a járgányokat még a baromfiudvarba se tennénk ki tyúkól helyett.

Az elmúlt napokban többször is megállt a felújított metró, nem nyílt ki az ajtaja vagy éppen minden ajtaja kinyílt mikor nem kellett volna. Az esetek után az egyik kereskedelmi csatorna reggeli műsorában Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója nyugtatott meg minket hogy minden rendben van a felújított szerelvények körül.

Kifejtett részletesen a problémát hogy mi is a baj az új szerelvényekkel eszerint pedig:

“Itt az történik hogy nem jól van beállítva egy két dolog..”

Egyébként pedig az összes felújított szerelvényt kivonták egyelőre a forgalomból, valamint a BKV kötbért is követel a felújító cégtől, tehát tényleg minden a legnagyobb rendben van!

A tisztaság kedvéért azért azt tegyük hozzá hogy 1990-2015-ig semmi sem történt a hármas metró állagmegóvása és felújítás ügyében, tehát a probléma korábbra is visszanyúlik.

About hellocsepel

Check Also

Visszatért a Momentum

MSZP: Egy lépést hátra, Csepeli összefogás: két lépést előre Újból teljes az ellenzéki összefogás Csepelen, …

Close